למה כל כך חשוב לכתוב בפורמט?

אני אוהבת לקרוא תסריטים. מאד אוהבת. מעבר להנאה שלי מגילוי סיפור טוב, כל כך מרגש אותי לדעת שצרור הדפים שאני מחזיקה בידי הולך לקום לתחיה  ואפילו לשנות את החיים של המעורבים בו – הן של היוצרים, הן של בעלי המקצוע  שיהיו מעורבים בהפקה והן של הצופים.

אבל אין דבר מעיק ומתסכל יותר מלקבל תסריט שלא כתוב בפורמט תסריט. גם במאים מהשורה הראשונה, שלא לדבר על סטודנטים, חוטאים בכתיבה שהיא לא בפורמט, וכבר נתקלתי במוטציות כמו תסריט ממורכז לחלוטין כשכל שורת תסריט מעוצבת בפונט ובצבע אחר. יצירתי מאד, אבל גם בלתי אפשרי לקריאה.

לקרוא תסריט זו חווית קריאה אחרת לחלוטין מקריאת פרוזה. בפשטות, תסריט כתוב נכון מאפשר לחוות את זרימת הזמן  של הסרט ואת הקצב שלו :  דף תסריט בפורמט נכון נותן בין דקה לדקה וחצי של זמן מסך.  בנוסף, הפורמט  מאפשר לבעלי המקצוע האמונים על מלאכת ההפקה למצוא את דרכם בו בזריזות וביעילות. לדוגמא – כותרת הסצנה מאפשרת למפיק בפועל להבין במהירות מהו נפח הפנים/חוץ של הסרט, מהם הלוקיישנים החשובים, ואיך כל זה מיתרגם בסופו של דבר למספר ימי צילום ולמימדי תקציב.

הרבה פעמים טוענים כנגדי שלא קל לכתוב בפורמט אם אין לך תוכנה מתאימה, וזה שטויות. מסמך וורד עם הגדרות עיצוב נכונות עושה את העבודה טוב לא פחות.

אסי דין ז"ל אמר שהתסריטאי הוא הראשון שרואה את הסרט ובורא יש מאין, אז על המשקל הזה תנו לצופים הראשונים שלכם חווית קריאה מקצועית , מהנה וקולחת.

רוצים לקבל דף פורמט תסריט מוגדר שיעשה לכם חיים קלים?  כיתבו לי לkotvimtasrit@gmai.com

וכמובן – אל תפסיקו לכתוב (:

טלי

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות