איך להבטיח שהתסריט שלכם יקרא

מזל טוב! עשיתם לילות כימים, נאבקתם על כל מילה והגיע הרגע להפיץ את היצירה שלכם לעולם. עשיתם רשימה של משרדי הפקה , כתבתם מייל מקדים חגיגי, צרפתם את התסריט ועוד רגע תקישו על הsend בלב הולם ומלא תקווה…
תעצרו רגע. אני רוצה לספר לכם מה קורה רגע אחרי שאתם שולחים: במשרד הפקה, בו מתקבלים ונקראים עשרות תסריטים בשבוע, התסריט יגיע למישהי כמוני, (לקטורית בשפה המקצועית), שתתבקש לקרוא ולחוות את דעתה על מנת שהמפיק, שטרוד באלף עניינים אחרים, יפנה זמן ויקרא את התסריט בעצמו.
מנסיון, לא מעט תסריטים יעצרו כבר בשלב הזה ולא יגיעו למפיק כלל. לכלל התסריטים האלה (שבחלקם מתחבאים סיפורים מהממים!) יש כמה מאפיינים משותפים. אז רגע לפני שאתם שולחים, תבדקו את עצמכם:

האם התסריט שלכם כתוב בפורמט תסריט?

תסריט שלא נכתב בפורמט תסריט פשוט לא נקרא. חובתכם לודא שהתסריט מפורמט על פי כל הכללים. פירמטתם? ההמלצה שלי – סיגרו את התסריט בקובץ PDF, כך שבשליחה עצמה לא יקרו תקלות.

כמה עמודי תסריט אתם שולחים?

כתבתם פרק לסדרה שאמור להימשך 50 דקות ויש לכם מאה עמודי תסריט ביד? כתבתם פיצ'ר שאמור לקחת 90 דקות על 200 עמודים? דפדוף מהיר בתסריטים כאלה מראה שהם פשוט עדיין לא בשלים להישלח. אולי לא כתבתם בפורמט? אולי הסיפור טוב, אבל הוא טובע בים של דיאלוג? אולי הארכתם בתיאורים לא רלוונטיים? במקרה כזה מומלץ להעזר בעורך תסריט שיוכל לאתר את הבעיה בתסריט, ולכוון אתכם לפתרונות.

האם צרפתם סינופסיס?

סינופסיס הוא הטריילר של התסריט. בדיוק כמו טריילר – התפקיד שלו הוא להביא לכך שהתסריט שלכם יקרא. השקיעו זמן ומאמץ בסינופסיס מעולה שיכלול את הז'אנר של הסרט (לא הייתם רוצים לגלות שכתבתם קומדיה שמישהו קרא בטעות כטרגדיה רק כי לא ציינתם שזו קומדיה), את מישכו, וכמובן – את התקציר.

ושיהיה בהצלחה (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות